Το πραγματικό ημερήσιο κόστος ενός πλοίου!

Γράφει ο Διονύσης Γερολυμάτος

 

Με αφορμή το άρθρο που δημοσιεύθηκε στο www.marinews.gr

Το παραπάνω άρθρο λέει ότι για τη Minoan το ημερήσιο κόστος ανά πλοίο για τη γραμμή των Χανίων θα είναι 65.000-85.000 ευρώ. Εγώ διαφωνώ και πιστεύω πως το νούμερο είναι υπερβολικό. Πρόσφατα είχα μια κουβέντα με υψηλόβαθμο στέλεχος ακτοπλοϊκής εταιρείας και βγάλαμε τα ημερήσια έξοδα για κάποια πλοία της εταιρείας. Ήταν η μόνη φορά που από άνθρωπο που δουλεύει στην ακτοπλοΐα άκουσα με ακρίβεια και αιτιολόγηση ότι αυτό κοστίζει τόσο, το άλλο τόσο κλπ. Αθροίζοντας μας βγήκε ένα νούμερο με όλα τα έξοδα δηλαδή καύσιμα, μισθούς πληρώματος, δάνεια, συντήρηση και γραφεία. Ας γράψω λοιπόν την άποψη μου.

Η γραμμή Πειραιάς-Χανιά είναι μία απόσταση 156 ναυτικών μιλίων. Με 20,5 κόμβους ένα πλοίο την καλύπτει περίπου σε 7 ώρες και 40 λεπτά, πείτε 8 ώρες. Τα παλάτια (σ.σ. ΟΛΥΜΠΙΑ ΠΑΛΑΣ και ΕΥΡΩΠΗ ΠΑΛΑΣ) με βάση έναν καλό τύπο που δίνει πολύ καλές προσεγγίσεις της κατανάλωσης για οποιαδήποτε ταχύτητα αν ξέρεις την κατανάλωση σε μια συγκεκριμένη ταχύτητα πρέπει να καταναλώνουν με 20,5 κόμβους περίπου 3 τόνους την ώρα. Το καύσιμο λοιπόν κοστίζει 8 ώρες επί 3 τόνους την ώρα επί 590 ευρώ ο τόνος μας κάνει 14.160 ευρώ. Ακόμα και 3,5 τόνους την ώρα να καταναλώνει, η διαφορά είναι μικρή. 3,5 τόνοι επί 8 ώρες επί 590 ευρώ ο τόνος μας κάνει 16.520 ευρώ, δηλαδή μόλις 2.360 ευρώ παραπάνω. Το πλήρωμα, που θα είναι περίπου 120 άτομα, κοστίζει περίπου στις 17.000 ευρώ τη μέρα, δηλαδή 4.250 μεικτά ο καθένας μηνιαίως κατά μέσον όρο. Τα δάνεια των πλοίων που αποπληρώνονται τουλάχιστον 8+ χρόνια τώρα και λογικά έχουν πέσει δεν πρέπει να είναι πάνω από 4.000 ευρώ τη μέρα ανά πλοίο (δεδομένου ότι του Blue Star Delos που μόλις ήρθε είναι γύρω στα 6.000 ευρώ ημερησίως). Η συντήρηση για αυτού του είδους τα βαπόρια πρέπει να είναι γύρω στο 1.500.000 ευρώ το χρόνο, δηλαδή περίπου 4.200 ημερησίως, και το κόστος γραφείου που αναλογεί στο πλοίο, δηλαδή κόστος αρχικαπεταναίων, διευθυνόντων συμβούλων και υπαλλήλων, είναι γύρω στα 4.000 ευρώ ημερησίως. Ας κάνουμε το άθροισμα λοιπόν: 16.520+17.000+4.000+4.200+4.000=45.720 ευρώ.

Θεωρώ ότι τα παραπάνω είναι το μέγιστο που μπορεί να βγει και πως το πιο λογικό είναι τα έξοδα να είναι 41.360 ευρώ, αλλά έστω ότι έχουμε 45.720. Από που προκύπτουν τα 65.000-85.000 ευρώ την ημέρα ανά πλοίο; Είναι πάρα πολλά και θεωρώ ότι είναι και αυτό στα πλαίσια της υπερβολής ότι «οι κακομοίρες οι ακτοπλοϊκές δεν βγαίνουν με τίποτα…» Δεν είπα πως δεν δυσκολεύονται αλλά κόψτε κάτι.

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Το πραγματικό ημερήσιο κόστος ενός πλοίου!

  1. Να δω που θα φτάσουν τα εισιτήρια που η γραμμή θα πρέπει να
    συντηρεί 4 πλοία. Και 40.000 να είναι θα μπουν από την τσέπη του
    κρητικού που ούτως ή άλλως πηγαινοέρχεται με δύο πλοία. Και τι θα
    γίνει στο τέλος; Ή θα ακριβύνουν τα εισιτήρια ή αφού εγκριθούν τα
    δρομολίγα θα αναγκαστέι το κράτος να τα επιδοτήσει και θα τα
    πληρώοσυμε όλοι από την τσέπη μας!!

    Μου αρέσει!

Γράψτε απάντηση στο Ανώνυμος Ακύρωση απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s