Η Ελληνική Ναυτιλία θα βγει ενισχυμένη από την κρίση!

Η Ελληνική Ναυτιλία θα βγει ενισχυμένη από την κρίση…

Σε αντίθεση με την Γερμανική Ναυτιλία η οποία λόγω του ιδιότυπου καθεστώτος των KG Funds, τα οποία ανήκουν σε εκατοντάδες μικρούς ή μεγαλύτερους μετόχους, αλλά όχι σε έναν πλοιοκτήτη που θα αναλάβει τα ηνία σε αυτή την κρίση και δεν θα μπορούν να πάρουν συγκεκριμένες και κοινές αποφάσεις σε αντίθεση με τις ελληνικές εταιρείες οι οποίες ανήκουν σε οικογένειες που παίρνουν τις αποφάσεις μόνες τους.

 

Της Αγγελικής Καλλή από την imerisia.gr

Η ελληνική ναυτιλία μπορεί να κοιτάζει με «οίκτο» την αντίστοιχη γερμανική βιομηχανία, σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα των Financial Times. Όπως σημειώνουν οι συντάκτες του, ενώ το Βερολίνο θέτει τους όρους του για το πρόγραμμα διάσωσης της ελληνικής οικονομίας, στη ναυτιλία τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και αυτό γίνεται αντιληπτό όταν κανείς συνομιλεί με παράγοντές της.

Για παράδειγμα, ο σύμβουλος ναυτιλιακής χρηματοδότησης Γιώργος Ξηραδάκης, γράφουν οι FT, αναφέρεται με μεγάλη υπερηφάνεια στις έντονες αντιθέσεις που υπάρχουν σήμερα σε σχέση με την κατάσταση των δύο ναυτιλιακών εθνών. Όπως σχολιάζουν, οι περισσότεροι πλοιοκτήτες της Ελλάδας -σπίτι του μεγαλύτερου στόλου στο κόσμο- φαίνεται ότι θα ξεπεράσουν με δυναμισμό και σε καλύτερη ανταγωνιστική θέση τη σημερινή ναυτιλιακή κρίση.

Αντίθετα, πολλές γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες αντιμετωπίζουν το φάσμα της χρεοκοπίας. Όπως εξηγεί ο κ. Ξηραδάκης, αυτό που κάνει τη διαφορά ανάμεσα στα δύο έθνη στο ναυτιλιακό πεδίο, είναι ότι οι Έλληνες εφοπλιστές είναι δυναμικοί και ανταγωνιστικοί, ενώ η γερμανική ναυτιλία στηρίζεται σε διάφορους επενδυτές που σήμερα δεν θέλουν να τοποθετήσουν κεφάλαια σε τόσο δύσκολους καιρούς και εν μέσω της πιο παρατεταμένης ναυτιλιακής κρίσης την τελευταία 25ετία.

Η Γερμανία είναι σήμερα το τρίτο μεγαλύτερο ναυτιλιακό έθνος και τα προβλήματα στη ναυτιλία αποτελούν σοβαρή πηγή ενόχλησης. Ο Carsten Wiebers, επικεφαλής της KfW IPEX Bank λέει στους FT ότι περιμένει πολύ περισσότερες χρεοκοπίες ανάμεσα στα funds που κατέχουν το σύνολο σχεδόν των γερμανικών εμπορικών πλοίων.

Ο βασικός λόγος που φέρνει τη Γερμανία στη δυσάρεστη θέση να μην μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της ναυτιλίας της είναι η διάρθρωση των ναυτιλιακών της εταιρειών. Λειτουργούν κάτω από το ιδιότυπο καθεστώς των KG Funds, τα οποία ανήκουν σε εκατοντάδες μικρούς ή μεγαλύτερους μετόχους, αλλά όχι σε έναν πλοιοκτήτη που θα αναλάβει τα ηνία σε αυτή την κρίση. Αντίθετα, οι ελληνικές εταιρείες ανήκουν σε οικογένειες που παίρνουν τις αποφάσεις.

Βασική διαφορά

Ο Jochen Doble, εταίρος σε μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της Γερμανίας, σημειώνει ότι από τους 700 Έλληνες πλοιοκτήτες, οι 600 «παίζουν» με τα δικά τους χρήματα και οι υπόλοιποι 100 με κεφάλαια τρίτων, ενώ στη Γερμανία από τους 370 πλοιοκτήτες, οι 340 «παίζουν» με χρήματα άλλων, μία βασική διαφορά ανάμεσα στην ελληνική και γερμανική ναυτιλία. Και αυτός περιμένει πολλές γερμανικές χρεοκοπίες, καθώς τα KG Funds είναι εξαντλημένα από τα μεγάλα χρέη τους και την έλλειψη επαρκούς ρευστότητας.

Από την πλευρά του ο Μιχάλης Βοδούρογλου, πρόεδρος της εισηγμένης Paragon Shipping, τονίζει στους FT ότι αν και κάποιοι υποστηρίζουν ότι η ελληνική ναυτιλία ευνοείται από ένα πολύ γενναιόδωρο φορολογικό σύστημα, τελικά η αντοχή της σε τέτοιες δύσκολες περιόδους αποτελεί απόδειξη τι μπορεί να καταφέρει η επιχειρηματική κοινότητα στην Ελλάδα, αν αφεθεί να δουλέψει χωρίς την κρατική γραφειοκρατία.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s