Οι Μινωικές Γραμμές και τα Χανιά: Ένα στοίχημα που ακόμη…παίζεται!

Με τις καλύτερες προθέσεις ξεκίνησε ο ακτοπλοϊκός ανταγωνισμός το 2018 με την έλευση των Μινωικών Γραμμών στην γραμμή Πειραιάς-Χανιά, «σπάζοντας» την μονοπωλιακή εκμετάλλευση της γραμμής από την κοινοπραξία της Anek Lines-Blue Star Ferries.

Σύντομα μετά τον Ιούλιο του 2018, είδαμε σταδιακά την εικόνα των Μινωικών Γραμμών να αλλάζει και από τον Οκτώβρη το πλοίο έφτανε με καθυστέρηση στον Πειραιά ενώ κάτι τέτοιο δεν ήταν ποτέ στο πρόγραμμα των δρομολογίων της.

Τον χειμώνα του 2018 ξεκινάει το πρόγραμμα εγκατάστασης πλυντρίδων καυσαερίων στα πλοία της, και αναγκάζεται επί της ουσίας να καλύψει δύο γραμμές της Κρήτης με ένα πλοίο λιγότερο. Η αλήθεια είναι οτι ήταν αναμενόμενο πως η αλλαγή αυτή θα ήταν να έμενε ένα πλοίο στην γραμμή του Ηρακλείου εκτελώντας καθημερινά δρομολόγια όπως και στα Χανιά. Αντ’ αυτού προκρίθηκε για πρώτη φορά η εκτέλεση συνδυασμένων τριγωνικών δρομολογίων από Πειραιά για Ηράκλειο μέσω Χανίων και αντίστροφα. Αποτέλεσμα της κίνησης αυτής ήταν η διάρκεια του ταξιδιού για το Ηράκλειο να γίνει 11 ώρες από 9,5 ώρες που ήταν.

Η αλλαγή αυτή δεν ήταν τόσο τρανταχτή αλλά σίγουρα μεγάλη μερίδα των επιβατών από το Ηράκλειο δυσαρεστήθηκε για την αλλαγή αυτή, τόσο της ώρας αναχώρησης (από 21:00 σε 20:30) αλλά και της αύξησης της διάρκειας δρομολογίου. Αυτό ήταν σίγουρα κάτι που θα μπορούσε να αποφευχθεί σε μεγάλο βαθμό, με αύξηση της ταχύτητας εκτέλεσης των δρομολογίων. Αυτό συνέβη επί 3 περιόδους. Πριν τα Χριστούγεννα, πριν το Πάσχα και μετά το Πάσχα, αντί να ολοκληρωνόταν απευθείας σε μία περίοδο.

Φέτος, οι Μινωικές Γραμμές αποφασίζουν οτι θα υποστηρίξουν την αντίστοιχη εγκατάσταση πλυντρίδων καυσαερίων στα πλοία της θυγατρικής τους εταιρείας στην Αδριατική. Συνεπώς πάλι η Κρήτη θα μείνει με 2 πλοία αλλά αυτή την φορά το δρομολόγιο θα είναι Πειραιάς-Χανιά μέσω του Ηρακλείου. Αλλά με μία σημαντική διαφορά! Η διάρκεια ταξιδιού από το Ηράκλειο στον Πειραιά δεν αλλάζει, άρα η διάρκεια ταξιδιού για Χανιά εκτοξεύεται! Το Πειραιάς-Χανιά γίνεται 12,5 ώρες ενώ το Χανιά-Πειραιάς φτάνει την πρωτοφανής διάρκεια των 14,5 ωρών!

Η διοίκηση των Μινωικών Γραμμών ποτέ άλλοτε δεν είχε στείλει πλοίο της από την Κρήτη στην Αδριατική για αντικατάσταση των εκεί πλοίων, όμως φέτος το πράττει. Το Ηράκλειο δεν επηρεάζεται τόσο από τις επιλογές της διοίκησης αλλά τα Χανιά στο έπακρο.

Κοινός παρονομαστής; Οικονομία. Στα καύσιμα, στα δρομολόγια και επίτευξη μέγιστου κέρδους με μικρότερο κόστος. Είναι αντιληπτό ότι με αύξηση της ταχύτητας των δρομολογίων μπορούν να επιτευχθούν καλύτερα ωράρια και χρόνοι ταξιδιού και να αποφευχθεί αυτή η αποτρεπτική ώρα αναχώρησης των 16:00 το απόγευμα από Χανιά.

Όμως τα λάθη οδηγούν σε διψήφιους αριθμούς επιβατών να ανεβαίνουν πλέον στα πλοία των Μινωικών Γραμμών από τα Χανιά, κάτι που δύσκολα θα επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα. Διότι στην κίνηση του καλοκαιριού όλα είναι ρόδινα και όλα τα καράβια γεμίζουν. Όμως οι Μινωικές δεν δοκίμασαν ακόμα να σταθούν με ένα βαπόρι στα Χανιά τον χειμώνα, παρά μόνο στις γιορτές, κάτι που δεν δείχνει αν η εταιρεία εν τέλει έχει πετύχει τον στόχο της στα Χάνια.

Στα εύκολα πάνε πολλοί, στα δύσκολα λίγοι. Αυτό το στοίχημα είναι που παίζεται ακόμα.

http://www.soudaport.gr

festosplc.jpg

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s